Upuściłeś aparat lub drona, obiektyw, kamerę do wody... Co teraz?

Wpadnięcie sprzętu elektronicznego do wody niekoniecznie oznacza, że ​​jest do wyrzucenia. Jeśli wykonasz pewne czynności, zwiększysz szansę przywrócenia go do życia.

1. Wyjmij zasilanie.

Wyjmij jak najszybciej zasilanie. Umieść sprzęt w suchym miejscu z dobrym przepływem powietrza, ale nie wystawiaj na działanie wysokiej temperatury, np. promieni słonecznych.

2. Wyłącz przełącznikiem sprzęt.

Jeśli sprzęt wpadł do wody trzeba wyłączyć go natychmiast po wyjęciu z wody . Dzieje się tak dlatego, że woda działa jako przewodnik prądu. Pozostawienie włączonego urządzenia może spowodować zwarcia i awarię w całym obszarze elektronicznym

3. Usuń karty ze slotów.

Karty są odporne latami na działanie wody ale tu chodzi o to aby karta będąc w slocie dodatkowo nie magazynowała wilgoci.Nigdy nie susz sprzętu "na słońcu" ani suszarką! Największym błędem zaraz po tym, gdy zdarzy się zamoczyć sprzęt, jest próba jego usilnego suszenia i sprawdzania czy może jednak działa. Prawda jest taka​, że sprzęt faktycznie przez jakiś czas może jeszcze działać, bo to nie woda jest w nim największym problemem lecz zwarcie prądu na skutek zawilgocenia obwodów.

4. Odepnij obiektyw.

Odepnij obiektyw i jeśli to była słona woda to natychmiast, przez kilka sekund, przepłucz obiektyw sodką wodą, chodzi o to aby sól nie "zżarła" powłok soczewek lub elementów elektroniki. Korozja w takich przypadkach następuje bardzo szybko - czasem tylko kilkanaście godzin. Jeśli to była woda słodka, to osusz zewnętrzne soczewki miękkim materiałem i jak najszybciej do serwisu.

5. Rozpoznaj problem

Jeśli upuściłeś sprzęt do słodkiej wody lub zostawiłeś go w deszczu, przejdź do kroku 7. Jeśli upuściłeś sprzęt do słonej wody lub zanieczyszczonej wody, musisz wykonać jeszcze jeden krok:

6. Namocz sprzęt

Może się to wydawać sprzeczne z intuicją ale ma uzasadnienie w logice. Jeśli masz w aparacie wodę słoną, musisz się jej natychmiast jakoś pozbyć. Sól zawarta w np. morskiej wodzie działa na pewno korodująco, dlatego należy ją jak najszybciej usunąć. Jeśli po zamoczeniu sprzętu w słonej wodzie nie zrobisz nic, twój sprzęt będzie niczym więcej jak kawałkiem śmiecia. Zdobądź dużą miskę czystej wody lub przepłucz pod kranem na ok. 5-6 sekund.

7. Wysusz ryżem...

Umieść sprzęt w szczelnie zamkniętej torbie lub woreczku z ryżem. Przy okazji, nie pozwól, aby ryż dostał się do wnętrza twojego sprzętu - masz obsypać ryżem a nie nasypać ryżu do sprzętu. Polecam w takiej sytuacji zakup ryżu w małych woreczkach po 100 gram każdy - wystarczy zakupić 8-12 woreczków czyli 2-3 opakowania zbiorcze. Duży minimum wielkości A4 woreczek strunowy. Otwórz wszystkie klapki, zdejmij wszelkie dekle i umieść w woreczku z ryżem lub obsyp ryżem w misce, garnku itp. Postaraj się tak przygotowany sprzęt z ryżem umieścić gdzieś w ciepłym, suchym miejscu.

8. Poczekaj ... i czekaj trochę więcej

Proces suszenia może trwać minimum kilka dni do tygodnia. Wszystko zależy od tego jak długo sprzęt był w wodzie. Jeśli był zanurzony w wodzie na kilka minut, prawdopodobnie musisz poczekać tydzień. Ważne jest, aby poczekać, aż aparat będzie całkowicie suchy, a ryż z rzeczy doraźnych jest najlepszym sposobem na osuszenie. Nie włączaj sprzętu zbyt wcześnie, bo możesz spowodować zwarcie w aparacie.

Jeśli wykonałeś wszystkie czynności wymienione powyżej, a sprzęt nadal nie działa, musisz skontaktować się z serwisem sprzętu: +48 516558878

 

Naprawa sprzętu po zalaniu na pewno nie jest zwykłym działaniem, bo wymaga to ​czasochłonnego ​procesu naprawczego polegającego na rozebraniu urządzenia na części pierwsze w celu ich dokładnego najpierw wyczyszczenia - jest to działanie pierwszego stopnia, zazwyczaj pomaga i kończy się już na tym. Czyszczenie wykonuje się przy pomocy ultradźwięków i specjalnej chemii w ultradźwiękach. Kwota robocizny dla takiego działania pierwszego stopnia zaczyna się od 600 PLN.

Serwisfotovideo

ul. Łokietka 17 
50-243 WROCŁAW

Polska, Dolnosląskie
Telefon: +48 516 55 88 78
E-mail: info@serwisfotovideo.pl

  • biała ikona youtube
  • biała ikona twiter
  • biała ikona facebook
  • biała ikona Instagram

Obsługa Klienta Komisowego

Kontakt >  /  Wysyłka >

Zwroty >  /  Płatność i gwarancja >

Polityka Prywatności>

Godziny pracy:

Poniedziałek 10:00 - 19:00
Wtorek 10:00 - 19:00
Środa 10:00 - 19:00
Czwartek 10:00 - 19:00
Piątek: 10:00 - 15:00

© 2018 Tiger Group 

serwis aparatów obiektywów Canon, serwis aparatów obiektywów Sony, Fototechnik serwis aparatów obiektywów Nikon, serwis obiektywów Sigma Tamron